dijous, 4 de febrer del 2016

ELS ARQUERS TAMBÉ PARLEN: LIDIA RAMOS PEÑA

Per: Jaume Montull Rué

Una altra arquera iniciada fa poc temps però que domina perfectament, i se li dona molt bé, el tema de l'arc i de la fletxa apart de estar dotada d'una energia i simpatia inesgotable.


Nom de l'arquer i sobrenom que rep dins el tir amb arc:
LIDIA RAMOS PEÑA
Edat: 34 anys
Temps que porta com arquer: Des de 2014
Associació o Club al que pertany: Club Català Tir amb Arc (CCTA)
Pàgina web de l'associació o Club al que pertany: http://www.cctacanpique.org i http://www.bravearchery.es

25 senzilles preguntes

1. Com decideix ser arquer, fou meditat o tal vegada la curiositat de provar alguna cosa nova:

Des de molt petita sempre em va agradar però vivint en un poble l'escola més propera estava a Barcelona i els meus pares no podien portar-me sempre a Barcelona així que em va quedar en un raconet de la ment fins que ja de gran, un dia li vaig dir a la meva parella: "Vaig a apuntar-me a alguna cosa que realment m'agradi així que vaig a mirar escoles de tir amb arc o de claqué "i un dia mirant pel meu balcó vaig veure uns parapets i gent practicant i em va faltar temps per anar a preguntar. I aquí estic. :)

2. Quin es el tipus d'arc que fa servir més habitualment:

Longbow

3. Amb una frase breu, quin sentiment li produeix sentir-se arquer:

Mimetisme

4. Quants arcs té a casa seva. Descrigui'ls, modalitat, etc:

Tinc dos el meu longbow Dioni “Perry” i un Mongol La Jurta

5. La pregunta més estranya per part d'un espectador quan està tirant amb arc:

Si tirem a dinosaures gegants jajaja, el meu nebot

6. Breument, una anècdota curiosa que hagi viscut amb el tir am arc:

Això cada vegada que me'n recordo em moro de riure. Al campionat d'Espanya IFAA a Llívia 2015 jo vaig anar a exposar i Rafa a participar. En una d'aquests estones que només estàs sol perquè tothom està tirant vaig decidir anar a veure el recorregut amb els gossos (“perris”, com jo els dic) per a sortir i veure gent per a fer una mica de temps, amb la casualitat de que em vaig trobar amb Rafa (la meva parella) i clar, el normal, el veus tirar abans de tornar. Doncs quan tornava vaig decidir deixar anar als gossos i el Perry va decidir anar a pel seu company de jocs que havia vist feia una estona. Així que ja em veus a mi corrent com una boja dient a crits als arquers que no tiressin fletxes per buscar a un dels meus gossos. Al final el va agafar una companya que me'l va donar i me'l vaig emportar. Vaig passar una mala estona imaginant-me com la boja dels gats dels Simpsons parant als arquers i em moro del riure jajaja. Que mental sóc.

7. Amb quin tipus de personatge arquer real, històric o de ficció se sent més identificat i per què:

Potser amb la Brave pels cabells perquè sempre el porto despentinat com ella i per com viu i sent el tir amb arc

8. El seu millor moment amb un arc a la mà:

Quan em van donar el meu Dioni “Perry” em vaig enamorar

9. Que guarda més en el seu armari, roba d'arquer o roba de carrer:

D'arquer per descomptat

10. La fletxa o la ploma d'escriure, esculli a entre aquests dos objectes com a arma més letal:

Puc dir la “plufletxa”?

11. La seva tirada o competició favorita:

M'agraden totes, el que m'agrada és trobar-me amb la gent, riure i sentir la fletxa sortir dels meus dits i la meva arc. El tipus de competició per a mi no és tan important, les persones si ho són.

12. El perquè de ser arquer:

Perquè pots anar per la natura, escoltar el vent i evadir-te de la rutina del dia a dia

13. Bosc, camp, sala, aire lliure, quina modalitat prefereix:

Bosc sempre

14. Robin Hood, Guillem Tell o un indi, quin terme ha escoltat més vegades mentre tira amb arc:

"Tira Fletxes"

15. Un plaer de ser arquer:

El "Tnock" (soroll) d'una fletxa ben tirada

16. Que afegiria al tir amb arc en el nostre país:

Més ajudes als arquers. També som un esport i encara siguem pocs fem molt soroll.

17. Per el contrari que trauria:

A totes les persones que posen coses en la normativa que ni s'entenen.

18. En una paraula, com catalogaria l'estat del tir amb arc en aquest país:

Creixent

19. Alguna cosa referent al tir amb arc que cregui deuria ser més considerada:

Crec que hi ha gent molt bona en el tir i crec que a aquestes persones que ho treballen tant haurien de donar-li algun tipus d'ajuda per poder créixer en aquest fantàstic esport i forma de vida.

20. Esculli entre aquests mètodes de comunicació la millor forma d'entendre el tir amb arc (Literatura, Documentals, Cinema, Boca a boca, Conferències, Exposicions, Manuals):

Boca a boca

21. Respon a la anterior pregunta afegint-hi a les opcions la de experimentar per un mateix el tir amb arc:

Ull a ull. Jo personalment he après molt mirant a grans arquers i grans amics i acceptant milers i milers de consells que et donen. El millor és: “gaudeix sempre !!”.

22. Per què recomanaria el tir amb arc:

Perquè per mi és el millor contra l'estrès del món

23. Quan entrena, prefereix fer-ho sol, per a estar més concentrat o amb companyia:

De tot la veritat és que m'agrada a vegades sola i altres vegades amb amics i la meva parella (Rafa)

24. Si no hagués estat arquer, quin esport l'agradaria fer:

Ballaria claqué

25. De manera lliure, voldria afegir quelcom sobre el tir amb arc:

Prova, gaudeix, Hakuna Matata i Ens veiem en els boscos. ^^



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada