divendres, 19 d’agost del 2016

ELS ARQUERS TAMBÉ PARLEN: FÉLIX VALLE VALLE

Això dona gust, una vegada conscient de que fem aquest test per a arquers el nostre company aragonès Félix Valle gran arquer i un mestre en la realització d'accessoris per l'arquer, buiracs, protectors, etc., s'ha sotmés a les nostres preguntes... ai, si tothom que ha estat convidat a fer-ho fes el mateix..., doncs res tornar a animar de nou a tothom a participar-hi



Nom de l'arquer i sobrenom que rep dins el tir amb arc:
FÉLIX VALLE VALLE “Felixelgalo”
Edat: 40
Temps que porta com arquer: Des de 2002
Associació o Club al que pertany: Club de tiro Zaragoza i Arqueros Medievales en el Burgo de Ebro
Pàgina web de l’associació o Club al que pertany: http://www.clubdetirozaragoza.es/


25 senzilles preguntes


1. Com decideix ser arquer, fou meditat o tal vegada la curiositat de provar alguna cosa nova:

Vaig començar gràcies a un veí que es va comprar un kit al Decathlon, em va cridar perquè l'ajudés amb la seva nova joguina ja que havia muntat les pales del recorbat d'iniciació a l'inrevés. Quan ho vaig muntar correctament i vaig tirar la primera fletxa, vaig saber que seria arquer.

2. Quin es el tipus d'arc que fa servir més habitualment:

Un longbow

3. Amb una frase breu, quin sentiment li produeix sentir-se arquer:

Quan ets al bosc, sents l'arc en la mà, la ploma, sents una suau brisa a la cara, amb cada tir experimentes una sensació de llibertat, de pau ...

4. Quants arcs té a casa seva. Descrigui'ls, modalitat, etc:

Actualment tinc quatre longbows, (un Timberpoint, un Falco Force, un longbow anglès de Marcebow, i un mig fabricat per mi de fusta de bambú). I un recorbat Predator.

5. La pregunta més estranya per part d'un espectador quan està tirant amb arc:

El que m'han preguntat alguna vegada ... Que si eren casquets de bala les puntes de les fletxes, jajaja

6. Breument, una anècdota curiosa que hagi viscut amb el tir amb arc:

Quan en un reportatge de la televisió autonòmica em van fer llençar a una diana a uns 70 metres de distància amb un arc recorbat de caça i en el primer intent va anar al centre. (Els hi vaig dir que no em demanessin de repetir-ho)

7. Amb quin tipus de personatge arquer real, històric o de ficció se sent més identificat i per què:

Em permetreu que en digui dos, un és Jean Marie Coche al qual tristament no vaig poder conèixer i l'altre és Jordi Durall que sempre li he dit que era el Jean Marie Coche espanyol. Els dos han estat pioners en el món de l'arc tradicional en els seus respectius països.

8. El seu millor moment amb un arc a la mà:

La primera vegada en un torneig que vaig compartir patrulla amb el meu fill Iván. Curiosament vaig guanyar aquest torneig i per això aquest trofeu li tinc especial afecte.

9. Que guarda més en el seu armari, roba d'arquer o roba de carrer:

Roba d'arquer

10. La fletxa o la ploma d'escriure, esculli a entre aquests dos objectes com a arma més letal:

Avui en dia la ploma d'escriure pot ser molt letal en segons quines mans.

11. La seva tirada o competició favorita:

Actualment per motius familiars i laborals competeixo poc, però la competició que m'havia guanyat el cor, i que per circumstàncies ja no es fa, era la tirada que feien els arquers de Jaca a la fortalesa de Rapitán. Una pena!

12. El perquè de ser arquer:

És un camí de desenvolupament personal i espiritual, una lluita contra un mateix.

13. Bosc, camp, sala, aire lliure, quina modalitat prefereix:

La meva favorita és Bosc, però m'agraden totes.

14. Robin Hood, Guillem Tell o un indi, quin terme ha escoltat més vegades mentre tira amb arc:

Robin Hood

15. Un plaer de ser arquer:

El plaer de ser arquer no es queda en el moment que un està tirant, va més enllà de la línia de tir. En la recerca de materials, fabricació de cordes, fletxes, equipament de cuir ...

16. Que afegiria al tir amb arc en el nostre país:

Unificaria criteris, normes, preu de llicències, intentaria baixar el preu de les inscripcions en els campionats.

17. Per el contrari que trauria:

Normes que no s'entenen, com al seu dia el tema dels pompons a la corda, o que no es pugui posar un tapet lateral de pèl. Jo crec que aquestes normes les dicten gent que no ha tirat amb un arc tradicional.

18. En una paraula, com catalogaria l'estat del tir amb arc en aquest país:

Bé, a nivell arquers impressionant!

19. Alguna cosa referent al tir amb arc que cregui deuria ser més considerada:

L'arquer tradicional.

20. Esculli entre aquests mètodes de comunicació la millor forma d'entendre el tir amb arc (Literatura, Documentals, Cinema, Boca a boca, Conferències, Exposicions, Manuals):

Crec que el millor és el Boca a Boca, però depèn molt de l'entorn en que et moguis.

21. Respon a la anterior pregunta afegint-hi a les opcions la de experimentar per un mateix el tir amb arc:

Experimentar sense dubtar-ho, és essencial.

22. Per què recomanaria el tir amb arc:

Perquè és un esport en que cadascú es marca la seva pròpia exigència i totes persones tenen el seu lloc. Si ho proves enganxa.

23. Quan entrena, prefereix fer-ho sol, per a estar més concentrat o amb companyia:

Jo per estar més concentrat i que sigui un entrenament més fructífer prefereixo estar sol, encara que sempre és un plaer compartir unes fletxes amb bons amics.

24. Si no hagués estat arquer, quin esport l'agradaria fer:

Diria bàsquet però ja ho practico, potser ciclisme o natació.

25. De manera lliure, voldria afegir quelcom sobre el tir amb arc:

Que és una meravella poder gaudir d'aquest esport i les fantàstiques persones que et trobes en els diferents punts d'Espanya. Estic orgullós de ser arquer.


Des d'aquí donar-te les gracies Félix per la teva participació i desitjar-te el millor a nivell personal i com a arquer que estima aquest esport





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada