dijous, 25 de febrer del 2016

ELS ARQUERS TAMBÉ PARLEN: MARIA ELISA MONTSERRAT BATET

Per: Jaume Montull Rué

En aquesta ocasió una altra arquera vol deixar el seu punt de vista i les seves sensacions envers el tir amb arc. És sens dubte, apart de ser la meva dona i la meva debilitat, la persona amb qui més he tirat amb arc i a estat tot un plaer veure-la evolucionar des del moment que va agafar per primera vegada un arc fins avui


Nom de l'arquer i sobrenom que rep dins el tir amb arc:
MARIA ELISA MONTSERRAT BATET
Edat: 46 anys
Temps que porta com arquer: Des del 2004
Associació o Club al que pertany: Club Arquers Olivella (CAOL) i a Arquers i Companyia de la Flor de Lis (ARCOFLIS)
Pàgina web de l'associació o Club al que pertany: www.arcolivella.com i www.arcoflis.es

25 senzilles preguntes

1. Com decideix ser arquer, fou meditat o tal vegada la curiositat de provar alguna cosa nova:

Dons el cert es que va ser el meu marit el que em va introduir en aquest mon, ell és arquer i quan ens varem conèixer ho vaig provar, i des de llavors...

2. Quin es el tipus d'arc que fa servir més habitualment:

El longbow, tot i que n'he provat d'altres es l'arc que més m'agrada.

3. Amb una frase breu, quin sentiment li produeix sentir-se arquer:

Es una sensació fantàstica que tothom hauria d'experimentar.

4. Quants arcs té a casa seva. Descrigui'ls, modalitat, etc:

Dons a casa el que te diferents arcs es el meu marit, jo personalment des que soc arquera n'he tingut tres, dos Century i actualment un longbow Falco de 35 lliures.

5. La pregunta més estranya per part d'un espectador quan està tirant amb arc:

No se si es poden dir estranyes, però alguna vegada els nens m'han preguntat: la punta es de veritat?, la fletxa pot matar a algú?

6. Breument, una anècdota curiosa que hagi viscut amb el tir amb arc:

Dons un dia, ensenyat a tirar un nen, li vaig dir que obrís la ma per disparar la fletxa i en lloc d’obrir la ma que aguanta la corda va obrir la ma que aguantava l’arc.

7. Amb quin tipus de personatge arquer real, històric o de ficció se sent més identificat i per què:

Francament amb cap, tot i que Robin Hood, per allò de prendre als rics per donar als pobres, es el que em desperta més simpatia

8. El seu millor moment amb un arc a la mà:

Aquell en que la fletxa va exactament on tu vols que vagi

9. Que guarda més en el seu armari, roba d'arquer o roba de carrer:

Dons roba de carrer.

10. La fletxa o la ploma d'escriure, esculli a entre aquests dos objectes com a arma més letal:

Una fletxa ben tirada es letal però només fa mal a un únic objectiu, mentre que una ploma pot ser letal a un sol objectiu o a un número indeterminat d'objectius, per tant per mi, la ploma es molt més letal

11. La seva tirada o competició favorita:

No en tinc cap de favorita, m'agraden totes les que fan que torni a casa amb un bon record.

12. El perquè de ser arquer:

Perquè es un esport que no te edat, que pots practicar sol o amb companyia, a l'interior o a l'aire lliure, pots triar entre diferents tipus d'arcs que t'aporten sensacions diferents i a més, els arquers en general son gent mol maca.

13. Bosc, camp, sala, aire lliure, quina modalitat prefereix:

Totes son interessants, però personalment sense cap mena de dubte prefereixo el bosc.

14. Robin Hood, Guillem Tell o un indi, quin terme ha escoltat més vegades mentre tira amb arc:

Robin Hood

15. Un plaer de ser arquer:

Les sensacions que tens al plantar-te davant d'una diana amb el teu arc i la teva fletxa, no es pot descriure amb paraules, s'ha d'experimentar.

16. Que afegiria al tir amb arc en el nostre país:

Més difusió, crec que es un esport poc conegut.

17. Per el contrari que trauria:

Algunes normatives que personalment considero una mica absurdes.

18. En una paraula, com catalogaria l'estat del tir amb arc en aquest país:

Desconegut.

19. Alguna cosa referent al tir amb arc que cregui deuria ser més considerada:

El recorregut de bosc, en aquest país només es te en compte el tir amb arc olímpic.

20. Esculli entre aquests mètodes de comunicació la millor forma d'entendre el tir amb arc (Literatura, Documentals, Cinema, Boca a boca, Conferències, Exposicions, Manuals):

El boca a boca i les conferències.

21. Respon a la anterior pregunta afegint-hi a les opcions la de experimentar per un mateix el tir amb arc:

Experimentar-ho per un mateix es la millor opció de totes, he participat en moltes ocasions en fires i portes obertes que permeten provar el tir amb arc a nens i adults, i al 99 % de la gent que ho experimenta li agrada i vol repetir.

22. Per què recomanaria el tir amb arc:

Perquè es un esport que es pot practicar a qualsevol edat, amb família i/o amb amics o sol i que et permet desconnectar del dia a dia, i entrar en un mon de sensacions i de superació personal on només contes tu i el teu arc.

23. Quan entrena, prefereix fer-ho sol, per a estar més concentrat o amb companyia:

M'agrada tirar amb companyia, de fet sempre que vaig a tirar hi vaig amb el meu marit.

24. Si no hagués estat arquer, quin esport l'agradaria fer:

No crec que ser arquer impliqui no poder practicar altres esports, cada esport aporta coses diferents al que el practica.

25. De manera lliure, voldria afegir quelcom sobre el tir amb arc:

Només que crec que es un esport esplèndid, que es practicaria molt més si se'n fes més difusió



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada