dijous, 18 de febrer del 2016

ELS ARQUERS TAMBÉ PARLEN: RAFA OLIVERA CANO

Per: Jaume Montull Rué

Un altre exemple de arquer que en el molt poc temps que s'inicià en el tir amb arc està assolint uns grans registres i amb una gran projecció per endavant doncs va sobrat de joventut i ganes


Nom de l'arquer i sobrenom que rep dins el tir amb arc:

RAFA OLIVERA CANO
Edat: 34 anys
Temps que porta com arquer: Des de 2014
Associació o Club al que pertany: Club Català Tir amb Arc (CCTA)
Pàgina web de l'associació o Club al que pertany: http://www.cctacanpique.orghttp://www.bravearchery.es/

25 senzilles preguntes

1. Com decideix ser arquer, fou meditat o tal vegada la curiositat de provar alguna cosa nova:

Sempre m'ha agradat el món de l'arc tradicional, encara que mai m'havia proposat ficar-me en ell. Un dia la Lydia em va dir: “Em vull apuntar a fer tir amb arc”, y jo li vaig respondre: “Ves ves, que jo ja aniré a veure’t algun dia...”. Vaig anar un dia per curiositat i a la següent setmana ja tenia el meu propi primer arc a les mans.

2. Quin es el tipus d'arc que fa servir més habitualment:

Recorbat tradicional.

3. Amb una frase breu, quin sentiment li produeix sentir-se arquer:

Em sento viu.

4. Quants arcs té a casa seva. Descrigui'ls, modalitat, etc:

En tinc tres arcs recorbats tradicionals: un Dioni “AGALLAS”, un Hervás “TÓTEM” i un Samick Devastator amb el que em vaig iniciar.

5. La pregunta més estranya per part d’un espectador quan està tirant amb arc:

En comptes d'un espectador, va ser d'un arquer, que té més delicte... “Tu com tires, apuntant o “a voleo”?”.

6. Breument, una anècdota curiosa que hagi viscut amb el tir am arc:

Va ser en la meva segona tirada oficial. Arribem tota la patrulla al punt de tir. Tira la primera parella. Ens col·loquem la segona parella per realitzar el tir. Miro l'animal als ulls, concentrat, quan... ¿on és el meu arc??? M'ho vaig oblidar a la zona d'escalfament! Vaig córrer com mai, mentre s'escoltava un crit que sortia del bosc: “Arquer que corre, arc oblidat!!!”

7. Amb quin tipus de personatge arquer real, històric o de ficció se sent més identificat i per què:

No soc molt de sentir-me identificat amb d'altres.

8. El seu millor moment amb un arc a la mà:

El moment en que un cop acabada una competició, companys que porten anys i anys a les seves espatlles, en comparació amb només l'any que jo porto, et reconeixen com un més d'ells.

9. Que guarda més en el seu armari, roba d'arquer o roba de carrer:

50%. Encara que la meva roba de carrer està més a prop del bosc, que del propi carrer.

10. La fletxa o la ploma d'escriure, esculli a entre aquests dos objectes com a arma més letal:

La ploma d'escriure, encara que de vegades les fletxes parlen per sí soles.

11. La seva tirada o competició favorita:

Ara mateix el Campionat Espanya Bowhunter 2015 a Llívia.

12. El perquè de ser arquer:

Personalment m'aporta dues coses: la satisfacció de poder veure com de mica en mica es van complint els objectius personals proposats, i al mateix temps poder gaudir d'aquest estil de vida amb la meva parella Lydia , i els meus gossos, ja que no son dues coses incompatibles degut a la modalitat que més practico que és el bosc.

13. Bosc, camp, sala, aire lliure, quina modalitat prefereix:

Bosc, sens dubte.

14. Robin Hood, Guillem Tell o un indi, quin terme ha escoltat més vegades mentre tira amb arc:

En un entorn extern a l'arc el de “Robin Hood”, i en un to de burla, cosa que no m'agrada gens.

15. Un plaer de ser arquer:

Poder conèixer gent, a la que pots arribar a considerar com amics, fins el punt d'arribar a fer hores i hores de cotxe sense cap mena d'esforç per poder compartir algunes fletxes amb ells.

16. Que afegiria al tir amb arc en el nostre país:

Una millor comunicació entre les diferents organitzacions i clubs a l'hora de administrar el calendaris, ja que el únics perjudicats soms els arquers que gaudim tirant a l'arc.

17. Per el contrari que trauria:

L'interès i l'enveja.

18. En una paraula, com catalogaria l'estat del tir amb arc en aquest país:

Només porto un any en aquest món pel que crec que encara no puc respondre amb coneixement. Encara que sí puc dir que es troba molt més estès del que jo em podia imaginar en un primer moment (referent a l'arc tradicional).

19. Alguna cosa referent al tir amb arc que cregui deuria ser més considerada:

Potser l'actualització d'alguns punts de les normatives i reglaments, que a vegades comporten més “conflictes” entre els propis arquers que facilitar la pròpia competició.

20. Esculli entre aquests mètodes de comunicació la millor forma d'entendre el tir amb arc (Literatura, Documentals, Cinema, Boca a boca, Conferències, Exposicions, Manuals):

Boca a boca.

21. Respon a la anterior pregunta afegint-hi a les opcions la de experimentar per un mateix el tir amb arc:

La possibilitat de poder experimentar per un mateix el tir amb arc és el millor mètode possible sens dubte. Ja que la sensació que cadascú rep en el moment de trobar-se davant de l'animal (3D) amb l'arc ja obert i tensat, i la seva fletxa a punt de volar, es totalment diferent i personal.

22. Per què recomanaria el tir amb arc:

No el recomano. Un cop que estàs dintre, ja no pots sortir... jajajaja.

23. Quan entrena, prefereix fer-ho sol, per a estar més concentrat o amb companyia:

Per entrenar prefereixo estar sol. Sense distraccions. Per gaudir d'unes bones fletxes, amb companyia.

24. Si no hagués estat arquer, quin esport l'agradaria fer:

Em sembla que cap altre...

25. De manera lliure, voldria afegir quelcom sobre el tir amb arc:

El tir amb arc, s'ha convertit en el nostre estil de vida des de la primera hora del dia fins a l'última. Per una banda a nivell personal, entra la pròpia competició (sense perdre mai de vista l'objectiu final de passar-ho bé) i anar complint els objectius proposats de mica en mica. I d'altre banda, s'ha convertit en una de las nostres bases per viure, a través del treball de Lydia amb “BRAVE Archery”.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada