dijous, 17 de desembre del 2015

ELS ARQUERS TAMBÉ PARLEN: MARGARITA BACH MARTÍNEZ

Per: Jaume Montull Rué

Una altra amazona, apassionada per el tir amb arc, també ha volgut deixar la seva empremta en aquestes pàgines on demostra la seva total estimació per el món de l'arc i la fletxa.


Nom de l'arquer i sobrenom que rep dins el tir amb arc:
MARGARITA BACH MARTÍNEZ
Edat: 55 anys
Temps que porta com arquer: Des de 2010
Associació o Club al que pertany: Club d'Arquers de Cerdanyola del Vallès (CACV)
Pàgina web de l’associació o Club al que pertany: www.cacv.cat


25 senzilles preguntes 

1. Com decideix ser arquer, fou meditat o tal vegada la curiositat de provar alguna cosa nova:

Amor a primera vista, allò que es diu un "flechazo", li vaig preguntar al meu amic de senderisme en Fortunato , on cony anava quan desapareixia de la colla.... em va convidar a veure-ho in situ, vam anar al Club i em va deixar tastar el seu vell longbow que amb prou feines podia tensar, però que em va embruixar.

2. Quin es el tipus d'arc que fa servir més habitualment:

Longbow

3. Amb una frase breu, quin sentiment li produeix sentir-se arquer:

Serenitat , porta oberta de bat a bat al meu mon interior.

4. Quants arcs té a casa seva. Descrigui'ls, modalitat, etc:

El meu primer arc, un longbow de 25 lliures, un recorbat monobloc, i ara un longbow, un falco Vintage de 30 lliures i 70 de llargada, molt dolç d'obrir, malgrat tinc gran obertura, porto poca potencia per no patir...

5. La pregunta més estranya per part d’un espectador quan està tirant amb arc:

No considero que siguin preguntes estranyes, sempre son curiositats, ... “com es diu l' ocell que te les plomes liles per fer la teva fletxa?”

6. Breument, una anècdota curiosa que hagi viscut amb el tir amb arc:

Tinc el defecte de tirar molt rapit, estan a Blanquefort, un company de la patrulla m’ho va comentar, jo amb el meu francès macarrònic.. li volia explicar que no ho podia evitar .. “gui, gui, je sais tire, pim, pam, tres rapide”... a continuació ens toca tirar a un mussol penjat en un arbre a uns 18 metres, quan el despenjant tenia les 2 fletxes liles en el cor, en Jean Luque vermell per que les seves havien anat fora i rient diu “Marga tu mucho pim, pam très bien”.

7. Amb quin tipus de personatge arquer real, històric o de ficció se sent més identificat i per què:

Aiggg, Robin Hood, per les característiques del seu arc, i forma de vida altruista, de petita quan llegia la novel·la m'imaginava el vol de la seva fletxa, tallant la corda del company que anaven a penjar.

8. El seu millor moment amb un arc a la mà:

Sola, tirant amb la llum de la lluna.

9. Que guarda més en el seu armari, roba d'arquer o roba de carrer:

Malauradament encara de carrer, fins que em jubili.

10. La fletxa o la ploma d'escriure, esculli a entre aquests dos objectes com a arma més letal:

La ploma d'escriure pot arribar a fer mes mal.

11. La seva tirada o competició favorita:

Les tirades socials on ens retrobem amb els amics per pur plaer, les malicioses de Caldes, les Santes del Tem, el nostre Roser de maig, La Mercè de Montjuic, i en competició els campionats de Catalunya, per anar colze a colze amb les millors dones del mon , les arqueres!!!

12. El perquè de ser arquer:

Per que tot el que envolta aquest mon es positiu.

13. Bosc, camp, sala, aire lliure, quina modalitat prefereix:

Bosc, malgrat que el nostre club es d'aire lliure... sempre que puc, vaig al bosc.

14. Robin Hood, Guillem Tell o un indi, quin terme ha escoltat més vegades mentre tira amb arc:

Robin Hood.

15. Un plaer de ser arquer:

M'abstreu de totes les cabòries i quan soc a bosc ... és el millor del mon, després dels petons.

16. Que afegiria al tir amb arc en el nostre país:

Una normativa coherent.

17. Per el contrari que trauria:

Les normes absurdes.

18. En una paraula, com catalogaria l’estat del tir amb arc en aquest país:

Malgrat els grans campions que tenim a casa : desconegut.

19. Alguna cosa referent al tir amb arc que cregui deuria ser més considerada:

Que fos un esport prioritari a les escoles.

20. Esculli entre aquests mètodes de comunicació la millor forma d'entendre el tir amb arc (Literatura, Documentals, Cinema, Boca a boca, Conferències, Exposicions, Manuals):

Documentals, però el millor de tot i el més efectiu, és tastar-ho.

21. Respon a la anterior pregunta afegint-hi a les opcions la de experimentar per un mateix el tir amb arc:

S'ha de tastar, i el que ho fa queda atrapat, en qualitat de sots presidenta del nostra club, tracto de promoure el que considero mes que un esport, un art, al llarg de l'any, fem varis tastets: els jocs escolars a les escoles de Cerdanyola, a la fira medieval (enguany 800 persones), a la tirada en pro de la Marató, etc

22. Per què recomanaria el tir amb arc:

Per que es un esport rodó, que em permet superar-me, poder conèixer el meu interior, tenir una bona postura, es un mètode de relaxació, i d'antiestrès, que t'allunya del psicòleg.

23. Quan entrena, prefereix fer-ho sol, per a estar més concentrat o amb companyia:

Si tingues temps d'entrenar preferiria estar sola, per que soc molt cotorra i em distrec amb facilitat, però per altra banda m'encanta gaudir del amics i companys.

24. Si no hagués estat arquer, quin esport l'agradaria fer :

Senderisme, però l'arc ho aplega tot, puc gaudir del bosc, caminar, i veure volar les fletxes.

25. De manera lliure, voldria afegir quelcom sobre el tir amb arc:

L'arc es el millor company de viatge, m'ha ajudat en els pitjors moments del meu camí de vida, oferint-me, serenitat, pau, benestar físic i mental, i m'ha donat l'oportunitat de conèixer gent esplèndida.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada