dimecres, 16 de desembre del 2015

ELS ARQUERS TAMBÉ PARLEN: FILIBERTO BELTRÁN PALLÁS

Per: Jaume Montull Rué

Comencem la setmana amb un altre gran company aficionat a l'arc que també vol dir la seva. Des de l'Aragò en Fily Beltrán


Nom de l’arquer i sobrenom que rep dins el tir amb arc:
FILIBERTO BELTRÁN PALLÁS - FILY
Edat: 34 anys
Temps que porta com arquer: Des de 2008
Associació o Club al que pertany: Asociación Deportiva Tiro con Arco OROME.
Pàgina web de l'associació o Club al que pertany: Està a Facebook


25 senzilles preguntes

1. Com decideix ser arquer, fou meditat o tal vegada la curiositat de provar alguna cosa nova:

Feia anys que m'agradava però no sabia on practicar-lo, fins que em vaig assabentar que feia poc al meu poble s'havia creat un club, des de llavors no l'he deixat.

2. Quin es el tipus d'arc que fa servir més habitualment:

Longbow

3. Amb una frase breu, quin sentiment li produeix sentir-se arquer:

Per a mi suposa una descàrrega d'estrès tremenda i molt grates sensacions.

4. Quants arcs té a casa seva. Descrigui’ls, modalitat, etc:

Un longbow, 1 recorbat i un politges.

5. La pregunta més estranya per part d'un espectador quan està tirant amb arc:

“És pot travessar un cotxe amb la fletxa?”, crec que no seré l'únic que li han fet aquesta pregunta.

6. Breument, una anècdota curiosa que hagi viscut amb el tir am arc:

Més que anècdotes col·lecciono Bons moments, dels quals sempre vaig acompanyat dels meus tres grans amics del meu club i els nostres germans dels Clubs d'Olivella i Osca.

7. Amb quin tipus de personatge arquer real, històric o de ficció se sent més identificat i per què:

Potser en aquests moments de la vida amb Robin Hood, no em faria més il·lusió que poder robar als rics per donar als pobres.

8. El seu millor moment amb un arc a la mà:

El dia que vaig guanyar el campionat de festes al meu club, no perquè ho guanyés, si no pel fet de que em va acompanyar en el pòdium el meu fill de 10 mesos.

9. Que guarda més en el seu armari, roba d'arquer o roba de carrer:

Fifty fifty, més que res perquè col·lecciono coses d'altres clubs, pegats, pins, samarretes i tot el relacionat amb aquest esport.

10. La fletxa o la ploma d'escriure, esculli a entre aquests dos objectes com a arma més letal:

A distàncies llargues la fletxa i a curtes la ploma i si el que fa servir la ploma ho fa amb soltesa en escriure amb ella encara pot ser més letal.

11. La seva tirada o competició favorita:

Vaig a posar la que més m'ha agradat aquest any ja que és la primera vegada que anava. La trobada d'arquers en el fort del Rapitán a Jaca (Osca). I per descomptat l'Open d’Olivella, això ja és tradició.

12. El perquè de ser arquer:

Vaig començar a practicar-lo com a hobby, ara s'ha convertit en una part especial de la meva vida.

13. Bosc, camp, sala, aire lliure, quina modalitat prefereix:

Bosc

14. Robin Hood, Guillem Tell o un indi, quin terme ha escoltat més vegades mentre tira amb arc:

Indi, potser també pels penjolls

15. Un plaer de ser arquer:

Els amics que es fan al llarg del camí, sempre és grat anar a una tirada i trobar-se amb gent amb la que anteriorment havies coincidit en altres i es generi aquesta amistat.

16. Que afegiria al tir amb arc en el nostre país:

Crec que l'arc tradicional hauria de tenir més reconeixement i més ajudes, crec que en aquesta modalitat hi ha gent que donaria molta guerra a nivell europeu i mundial.

17. Per el contrari que trauria:

A totes aquelles persones que diuen treballar per aquest esport i l'únic que fan és emporcar-lo. Tant nivell de la Federació, com a nivell de clubs.

18. En una paraula, com catalogaria l'estat del tir amb arc en aquest país:

Va prosperant

19. Alguna cosa referent al tir amb arc que cregui deuria ser més considerada:

Rebre per part de les federacions un ajut per a tota la gent que surt a competir i surt a defensar a la seva comunitat (a nivell de tradicional almenys).

20. Esculli entre aquests mètodes de comunicació la millor forma d'entendre el tir amb arc (Literatura, Documentals, Cinema, Boca a boca, Conferències, Exposicions, Manuals):

Boca a boca

21. Respon a la anterior pregunta afegint-hi a les opcions la de experimentar per un mateix el tir amb arc:

Jo crec que una molt bona manera d'arribar a la gent amb el boca a boca, hi ha moltíssima gent que té a casa un arc guardat per no saber que potser tingui un club al costat de casa

22. Per què recomanaria el tir amb arc:

És una altra opció d'esport, la qüestió és provar-ho, a mi particularment m'ha fet molt de bé, és un esport que treu el millor de tu.

23. Quan entrena, prefereix fer-ho sol, per a estar més concentrat o amb companyia:

Prefereixo sol

24. Si no hagués estat arquer, quin esport l'agradaria fer:

El tennis, que encara que ho practico m'hagués agradat dedicar-me més a fons.

25. De manera lliure, voldria afegir quelcom sobre el tir amb arc:

Només puc afegir que crec que és un esport preciós, que és un esport en el que fas molt bons amics i això és el més important que ho passes bé envoltat de gent a la qual aprecies i les quals t'aprecien, almenys per a mi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada