dilluns, 28 de desembre del 2015

ELS ARQUERS TAMBÉ PARLEN: ENCARNA GARRIDO LÁZARO

Per: Jaume Montull Rué

I per aquestes festes de Nadal tenim aquí a tota una campiona vinguda de Navarra. En el seu buirac hi duu diversos campionats d'Espanya, d'Europa i del món. En aquestes línies ens mostrarà la seva faceta més personal relacionada amb el tir amb arc,


Nom de l'arquer i sobrenom que rep dins el tir amb arc:
ENCARNA GARRIDO LÁZARO
Edat: 44 anys
Temps que porta com arquer: Des de 1998
Associació o Club al que pertany: Club Arco Ribera de Navarra
Pàgina web de l'associació o Club al que pertany: Club Arco Ribera de Navarra


25 senzilles preguntes


1. Com decideix ser arquer, fou meditat o tal vegada la curiositat de provar alguna cosa nova:

Va ser per casualitat, el meu marit jugava a Futbol i es va trencar el peroné jugant un partit, així que va poder posar-se dret vam anar a veure un partit del seu equip ...

en aquell mateix pavelló hi havia un noi tirant amb arc en un passadís, li vaig demanar que em deixés provar, el amablement em va deixar i em va encantar, li vaig fer provar al meu marit i ens vam fer socis d'aquest club l'endemà, després més tard vam canviar de club (Arco Ribera) i fins avui.

2. Quin es el tipus d'arc que fa servir més habitualment:

Habitualment faig servir un longbow, he fet servir diferents marques de diferents espònsors, complint gairebé tots els meus objectius.

3. Amb una frase breu, quin sentiment li produeix sentir-se arquer:

Gaudeixo de cada fletxa que tiro.

4. Quants arcs té a casa seva. Descrigui'ls, modalitat, etc:

Tinc 10 longbows de diferents marques i característiques,

(5) 21st Century, (1) D.Wild, (1) Hummingbird, (1) Dryad bows desmuntable de tres peces, (1) artesà fet a mà per una amiga (Índia Nativa Americana), (1) de Bambú artesanal (només la canya de bambú sense cap altre material fet a Indonèsia), (2) arcs instintius (1) Hummingbird monoblock i (1) Dryad bows desmuntable de tres peces, (1) arc Coreà, (1) arc "hun", i (1) arc compost Bowtech (Guardian).

5. La pregunta més estranya per part d'un espectador quan està tirant amb arc:

No em solen preguntar coses estranyes, potser curiositats, per què faig servir fletxes de fusta ?, o ¿per què tiro tan ràpid? ... Etc ...

6. Breument, una anècdota curiosa que hagi viscut amb el tir amb arc:

En l'últim Mundial de 3D que vam guanyar l'or tant l'equip masculí com el femení, en el lliurament de les medalles i cerimònia de clausura, hi va haver un error en el càlcul de les medalles, com les ultimes en rebre-les vam ser nosaltres i el error era que tenien només dues medalles d'or en lloc de tres, van demanar una medalla als nois per a sortir a la foto, així que vaig sortir al pòdium per primera vegada en setze anys amb una medalla deixada, afortunadament la medalla ja està a Espanya i me la posaran pròximament en una competició oficial.

7. Amb quin tipus de personatge arquer real, històric o de ficció se sent més identificat i per què:

Amb "Brave", per ser dona arquera i rebel (com jo).

8. El seu millor moment amb un arc a la mà:

Jo recordo el meu millor moment, en el campionat del Món de 3D a Àustria 2011, en el que vaig guanyar l'or individual i la plata per equips, un campionat dur, en el que ens va tocar tirar sota la pluja diversos dies.

9. Que guarda més en el seu armari, roba d'arquer o roba de carrer:

Meitat i meitat.

10. La fletxa o la ploma d'escriure, esculli a entre aquests dos objectes com a arma més letal:

Letal, la fletxa.

11. La seva tirada o competició favorita:

La meva competició preferida és el campionat del món I.B.O.

12. El perquè de ser arquer:

Perquè em relaxa, no m'exigeix ​​massa i m'ho passo pipa tirant fletxes.

13. Bosc, camp, sala, aire lliure, quina modalitat prefereix:

M'agraden totes, m'agrada el tir amb arc en general i crec que són boniques totes les disciplines, però prefereixo tirar 3D.

14. Robin Hood, Guillem Tell o un indi, quin terme ha escoltat més vegades mentre tira amb arc:

Robin Hood.

15. Un plaer de ser arquer:

La solta de la corda, tot un plaer.

16. Que afegiria al tir amb arc en el nostre país:

Més difusió.

17. Per el contrari que trauria:

Crec que res.

18. En una paraula, com catalogaria l'estat del tir amb arc en aquest país:

Creixent.

19. Alguna cosa referent al tir amb arc que cregui deuria ser més considerada:

La normativa, i el respecte entre nosaltres els arquers.

20. Esculli entre aquests mètodes de comunicació la millor forma d’entendre el tir amb arc (Literatura, Documentals, Cinema, Boca a boca, Conferències, Exposicions, Manuals):

Conferències.

21. Respon a la anterior pregunta afegint-hi a les opcions la de experimentar per un mateix el tir amb arc:

Conferències i per descomptat, experimentar per un mateix, crec que aquestes dues respostes van de la mà.

22. Per què recomanaria el tir amb arc:

Perquè és un esport que es pot practicar individualment o per equips, que t'ajuda a relaxar-te.

23. Quan entrena, prefereix fer-ho sol, per a estar més concentrat o amb companyia:

Depèn, segons el que vulguis entrenar ... no tot és tirar fletxes.

24. Si no hagués estat arquer, quin esport l'agradaria fer:

Pàdel, dards, golf, tir instintiu amb pistola, m'agrada l'esport en general però aquests són els que més m'atrauen.

25. De manera lliure, voldria afegir quelcom sobre el tir amb arc:

És un esport que m'apassiona i gaudeixo molt en cada entrenament, en cada competició dia a dia, i ensenyant la meva manera de tirar fletxes a altres arquers en els seminaris de Tir Instintiu I.M.I., que impartim a Espanya i fora del país.

Una abraçada.
Encarna.

Gràcies campiona i molts èxits més !!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada