dijous, 17 de març del 2016

ELS ARQUERS TAMBÉ PARLEN: BERNAT RUEDA SOBELLA

Per; Jaume Montull Rué

Un nou arquer que de bon grat es sotmet al nostre test


Nom de l'arquer i sobrenom que rep dins el tir amb arc:
BERNAT RUEDA SOBELLA - CARRACA
Edat: 33 anys
Temps que porta com arquer: Des de 2010
Associació o Club al que pertany: Club català de tir amb arc (Can Piqué) i Club Arquers Cerdanyola del Vallès (CACV)
Pàgina web de l'associació o Club al que pertany: www.cacv.cat i cctacanpique.com


25 senzilles preguntes

1. Com decideix ser arquer, fou meditat o tal vegada la curiositat de provar alguna cosa nova:

De sempre m'ha cridat l'atenció les armes, la punteria, i ja fa anys vaig mirar l'arquería però per estudis, distància i diners no vaig poder.

Anys més tard vaig comprar un arc de joguina i en mirar on podia tirar vaig començar a ficar-me en el món, que per sort vaig comptar amb ajuda de dos mestres que m'ensenyen, em dediquen i em segueixen dedicant temps a ensenyar-me i seguir millorant. Però amb mal alumne poc cal fer...

2. Quin es el tipus d'arc que fa servir més habitualment:

El instintiu o recorbat de caça encara que també faig servir arcs rectes i politges

3. Amb una frase breu, quin sentiment li produeix sentir-se arquer:

Doncs sentiments de superació, de satisfacció, de tranquil·litat a la calma del bosc, d'èxit quan surten bé les coses i també d'enuig quan per males execucions no surten bé les coses.

Una frase: He trobat el meu esport, i m'excita ..

4. Quants arcs té a casa seva. Descrigui'ls, modalitat, etc:

De tot, de totes les lliures, de fusta, d'alumini

5. La pregunta més estranya per part d'un espectador quan està tirant amb arc:

Si li tir a la gent o si li donaria a la poma al cap d'algú! La gent tendeix a confondre Robin Hood amb Guillermo Tell

6. Breument, una anècdota curiosa que hagi viscut amb el tir amb arc:

Hi ha bastants, per posar-ne una ....

No portava ni un any tirant i em va tocar tirar amb Jordi Lorenz, el qual abans d'obrir l'arc et deia on la tirava, i allà que anava la fletxa. Em va deixar molt al·lucinat ja que a mi m'anaven on volien i no on jo tirava jajajaja

7. Amb quin tipus de personatge arquer real, històric o de ficció se sent més identificat i per què:

Sóc massa friki amb tots m'identifico una mica des Robin Hood, Légolas, els mongols caçant a cavall, Hank (de dracs i masmorres amb el seu arc de foc)

Però em quedaria amb Légolas, el món èlfic i matar orcs a de ser apassionant jajajajaja

8. El seu millor moment amb un arc a la mà:

Molts, amb els amics entre rialles tirant fletxes, quan la tirada et surt bé i quedes a pòdium, quan t'ensenyen alguna cosa nova i et dóna bon resultat i et reneix la il·lusió d'aprendre més ...

9. Que guarda més en el seu armari, roba d'arquer o roba de carrer:

Molt a disgust de la meva parella roba d'esport i de camuflatge, després de treball i en el fons la roba del carrer tota amuntegada

10. La fletxa o la ploma d'escriure, esculli a entre aquests dos objectes com a arma més letal:

Depenent del moment una o altra ...

11. La seva tirada o competició favorita:

La lliga de bosc 3D i els campionats, a nivell competitiu, però un diumenge entre col·legues i fletxes també és molt agradable

12. El perquè de ser arquer:

Bé, alguna cosa s'ha de fer en el temps lliure, i en altres esports sempre em triaven l'últim, era el dolent, aquí ets tu contra tu mateix i a ningú fas perdre.

Hi ha part de disciplina de precisió, passeges, aire net ...

13. Bosc, camp, sala, aire lliure, quina modalitat prefereix:

Bosc sense dubtar-ho però no li faig fàstics a res del que sigui llençar fletxes

14. Robin Hood, Guillem Tell o un indi, quin terme ha escoltat més vegades mentre tira amb arc:

L'indi i Robin Hood

15. Un plaer de ser arquer:

Sortir amb la cria o només passejar pel bosc i l'arc. Esmorzar alguna cosa tranquil·lament, respirar aire pur i com no guanyar-li la “birra” a un col·lega jugant-te-la a una fletxa

16. Que afegiria al tir amb arc en el nostre país:

Més facilitat per als clubs, mes ajudes en segons quins moments i major difusió mediàtica

17. Per el contrari que trauria:

Tantes normes i bestieses imposades per gent que no són ni arquers com tipus de buiracs per a competicions o colors d'arcs, etc.

18. En una paraula, com catalogaria l'estat del tir amb arc en aquest país:

Crec que en creixement encara que força desconegut per a molts, que només coneixen la diana olímpica amb els politges i allí s'acaba l'arquería havent-hi moltes més modalitats, mes arcs ...

19. Alguna cosa referent al tir amb arc que cregui deuria ser més considerada:

L'esforç de molts clubs a muntar tirades oficials o perquè ens puguem reunir i passar un matí divertit, el treball de molta gent que tira els clubs endavant de manera altruista i les famílies que es queden a casa molts diumenges mentre nosaltres ens anem amb les fletxes i els col·legues.

20. Esculli entre aquests mètodes de comunicació la millor forma d'entendre el tir amb arc (Literatura, Documentals, Cinema, Boca a boca, Conferències, Exposicions, Manuals):

Boca a boca i llibres, encara que la millor manera és agafar l'arc i tirar amb gent que en sàpiga més que el tu

21. Respon a la anterior pregunta afegint-hi a les opcions la de experimentar per un mateix el tir amb arc:

Boca a boca i llibres deixats

22. Per què recomanaria el tir amb arc:

Perquè és un esport sa, tranquil, en el qual realment competeixes contra tu mateix, on respires aire pur, on et desfogues de la setmana i on amb el temps vas fent i coneixent amics i bona gent que per exemple a la piscina no podries, perquè sota l'aigua com parles?

23. Quan entrena, prefereix fer-ho sol, per a estar més concentrat o amb companyia:

Si la companyia és dolenta millor sol, però si pot ser envoltat de gent més bona que tu i amb ganes d'ensenyar i ajudar-te a millorar

24. Si no hagués estat arquer, quin esport l'agradaria fer:

Sempre m'han agradat els esports de contacte tipus taekwondo, karate, les arts marcials ... les vaig practicar fa temps però pel meu físic em vaig veure obligat a deixar-ho, "massa fort per a la gent i els estomacava a tots" jijijijiji

25. De manera lliure, voldria afegir quelcom sobre el tir amb arc:

Cal gaudir, passar-ho bé, competeixis o no, sortir content i amb ganes de tornar un altre dia, matinar, un bon esmorzar amb la gent 48 fletxes i a menjar a casa amb la família! Migdiada i tele, diumenge perfecte

Gràcies i bones fletxes a tots!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada