dijous, 3 de març del 2016

ELS ARQUERS TAMBÉ PARLEN: BEGOÑA LÓPEZ ALCALÁ

Per: Jaume Montull Rué

Una altra arquera que respira aire lliure, tot el que pot abastar al Pirineu aragonès, que li aporta ser tota vitalitat, ganes i alegria dins el tir amb arc.


Nom de l'arquer i sobrenom que rep dins el tir amb arc:
BEGOÑA LÓPEZ ALCALÁ
Edat: 47 anys
Temps que porta com arquer: Des de 2014
Associació o Club al que pertany: Arquers de Chaca
Pàgina web de l'associació o Club al que pertany: www.arquersdechaca.es

25 senzilles preguntes

1. Com decideix ser arquer, fou meditat o tal vegada la curiositat de provar alguna cosa nova:

Per el meu marit i el meu fill, ells portaven tirant feia un any i mig. Sempre em deien de conya: “Mare anem a comprar-te un arc rosa !!!!“. Però jo no funciono quan em pressionen molt, quan van tirar la tovallola, va ser llavors quan els vaig dir: a veure com va aquest invent !!!!

2. Quin es el tipus d'arc que fa servir més habitualment:

Recorbat tradicional.

3. Amb una frase breu, quin sentiment li produeix sentir-se arquer:

Feliç

4. Quants arcs té a casa seva. Descrigui'ls, modalitat, etc:

Dos longbows i un recorbat tradicional

5. La pregunta més estranya per part d’un espectador quan està tirant amb arc:

“Amb la fletxa es pot matar algú ??”

6. Breument, una anècdota curiosa que hagi viscut amb el tir amb arc:

Uff no sé ... normalment sóc molt dormilega, però quan cal anar a una tirada, tant me fa i salto del llit com una llebre ...

7. Amb quin tipus de personatge arquer real, històric o de ficció se sent més identificat i per què:

Amb la pel·lícula de dibuixos animats Brave, bàsicament perquè és dona, inconformista, i rebel i per què m'encanta aquesta preciosa deixada ...

8. El seu millor moment amb un arc a la mà:

Quan estic compartint amb la meva preciosa família i ens observem els uns als altres i comentem les nostres sensacions.

9. Que guarda més en el seu armari, roba d'arquer o roba de carrer:

Sempre he estat esportista, molta muntanya, esquí, escalada, espeleologia i el meu armari està ple de tot tipus de peces en aquesta línia, molt poques vegades em veuràs amb talons d'agulla ... .jajaja.

10. La fletxa o la ploma d'escriure, esculli a entre aquests dos objectes com a arma més letal:

Sens dubte la ploma.

11. La seva tirada o competició favorita:

Trobada d'Arquers de Rapitán.

12. El perquè de ser arquer:

Em dona una felicitat i una pau que no havia trobat fins al moment que el vaig conèixer.

13. Bosc, camp, sala, aire lliure, quina modalitat prefereix:

Bosc

14. Robin Hood, Guillem Tell o un indi, quin terme ha escoltat més vegades mentre tira amb arc:

Robin Hood.

15. Un plaer de ser arquer:

La gent encantadora que coneixes, la companyonia, per a mi és absolutament terapèutica.

16. Que afegiria al tir amb arc en el nostre país:

Que els tradicionals fossin tan valorats com els olímpics.

17. Per el contrari que trauria:

Les picabaralles de pati de col·legi.

18. En una paraula, com catalogaria l'estat del tir amb arc en aquest país:

Com he dit abans, l'estat del tradicional molt precari, invisible diria jo, tot i tenir campions del Món en aquestes disciplines.

19. Alguna cosa referent al tir amb arc que cregui deuria ser més considerada:

Els esportistes.

20. Esculli entre aquests mètodes de comunicació la millor forma d'entendre el tir amb arc (Literatura, Documentals, Cinema, Boca a boca, Conferències, Exposicions, Manuals):

El boca a boca i el cinema.

21. Respon a la anterior pregunta afegint-hi a les opcions la de experimentar per un mateix el tir amb arc:

Jornades de portes obertes.

22. Per què recomanaria el tir amb arc:

És terapèutic, aprendre a comprendre el teu cos, a observar la teva respiració, estar en el moment present, en definitiva per a mi potser seria una manera de meditar.

23. Quan entrena, prefereix fer-ho sol, per a estar més concentrat o amb companyia:

Quan estic sola tiro millor i no em perdo en el que tinc al voltant, però entrenar amb gent és també aprendre a abstreure't en el moment clau.

24. Si no hagués estat arquer, quin esport l'agradaria fer:

Em falta el submarinisme, però vivint al Pirineu Aragonès ho tinc una mica difícil, jijijii.

25. De manera lliure, voldria afegir quelcom sobre el tir amb arc:

Sí, que gràcies a la feina que estàs fent amb aquestes entrevistes als companys, estàs fent una gran aportació al tir amb arc. Gràcies.


Com al·lusió per l'última resposta dir que el que aquí busquem son les sensacions i emocions dels arquers, així com també alguna de les seves vivències i pensaments envers el tir amb arc més que el seu currículum i/o palmarès.
Pretenem apropar arquers amb arquers i captivar i emocionar a nous arquers.
Les gracies son per a tots vosaltres que contribuïu a que això siguis possible participant en aquesta proposta i una vegada més tornem a animar a tothom a fer-ho.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada